Pangkor en Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van René & Mirjam - WaarBenJij.nu Pangkor en Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van René & Mirjam - WaarBenJij.nu

Pangkor en Kuala Lumpur

Door: René en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg René & Mirjam

16 November 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dan vanaf Tanah Rata weer vroeg de bus naar Lumut om het laatste stukje met de boot naar Pangkor af te leggen.
Bij het hotel aangekomen eerst maar eens even een duik in het zwembad om later nog even het boulevardje af te lopen. Blijkbaar leeft Pangkor echt alleen maar in de weekenden want het was overal erg rustig. Op een nabij gelegen strandje vonden we een leuk strandtentje daddy's cafe genaamd, waar we heerlijk op het strand bij kaarslicht konden eten. 4 dagen relaxen voor de boeg, benieuwd of wij dat kunnen.
Het weer was wat wisselvallig, van vol zonnig tot wat sluierbewolking en zelfs een enkele bui, maar alles bij een heerlijk temperatuurtje. De eerste 2 dagen weliswaar heerlijk ontspannen. Rustig wakker worden met een ontbijtje, even chillen bij het zwembad om de middag op het strand door te brengen met een muziekje en een boek. Hier en daar hingen hangmatten en schommels, hoe relaxt. Wel was het af en toe oppassen voor de brutale aapjes die hier ook rondlopen en onze chips hadden gejat!
De 3e dag dan toch maar even een scooter gehuurd en het eiland rond getuft. Het eiland is slechts 18km in het rond. Even een moskee en een oud Nederlands fort bezocht en een klein vissersdorpje. De laatste dag hadden we de scooter ook nog tot onze beschikking en zijn we weer naar ons favoriete strandje en strandtentje gereden. In de middag nog even een kayak gehuurd om naar wat piepkleine strandjes om de hoek te peddelen en een piepklein eilandje wat voor ons in de baai lag. Al met al is Pangkor een mooi eiland boven water, snorkelen of duiken was er hier helaas niet bij. Heerlijk bijgekomen van alle indrukken van afgelopen maand.
Vanaf hier gaan we dan alweer door naar onze laatste Maleisische bestemming Kuala Lumpur om deze stad in 2,5 dag te ontdekken om vervolgens "down under" te gaan.

Op de reisdagen staat de wekker altijd lelijk vroeg, zo ook voor de trip naar Kuala Lumpur. Uiteindelijk kwamen we begin van de middag aan in ons hotel met rooftopzwembad en uitzicht op de Petronas Towers. Zoals gewoonlijk eerst maar weer eens het  zwembad in en genieten van de skyline. Daarna maar even aan de wandel. Kuala Lumpur is wederom een mega stad met veel verkeer en veel hoogbouw,  maar wel goed georganiseerd, iets minder voor voetgangers, maar goed we leven nog. Ondanks dat we de Petronas towers konden zien vanuit ons hotel was het een behoorlijk stuk lopen. Alle gebouwen zijn mooi verlicht 's avonds, een machtig mooi gezicht. Voor de verandering maar eens pasta gegeten.
Na de pasta op zoek naar een skybar. Bij de eerste werden we geweigerd helaas omdat ik me slippers aanhad, beetje jammer. Bij de tweede mochten we gelukkig naar binnen. Met de lift naar verdieping nummertje 34, na het openen van de liftdeuren was daar een supercoole bar met dj-set, zwembad, loungebanken en een werelds uitzicht! Hier maar even nippen aan een peperduur biertje en cocktail en genieten van de dj en het uitzicht vanaf 1 van de loungebanken.
Terug naar het hotel maar met een ubertje.

De volgende ochtend maar even geen wekker. Bij het wakker worden regende het helaas. Maar even rustig ontbijten en daarna de sportschool in op het dak bij het zwembad,  even het luie zweet eruit rennen op de loopband met een grijze skyline als uitzicht. Daarna nog paar baantjes zwemmen en 'voila' het was weer droog. Tijd om de chow kit groente-,  vlees- en vismarkt op te gaan.
Wat een bizar grote markt met honderden soorten groenten en fruit, overal kregen we allerlei fruithapjes aangeboden en hadden we onze portie vitamines weer binnen.
Het vlees en visgedeelte was ietwat luguber of tenminste iets wat wij niet gewend zijn. De hele kippen werden voor onze neus in mootjes gehakt. De koeiekoppen lagen op de toonbanken en diverse verse vis lag nog te spartelen. Al met al wel bijzonder om te zien, zeker het enorme fruit aanbod.
Vanuit hier door naar de Batu Caves, een hindoe tempel in een grot iets buiten het centrum. Eenmaal aangekomen werden we verwelkomt door een enorm buddha beeld met daarnaast een nog grotere trap die leidde naar de ingang van de grot onder begeleiding van wat apen. Eenmaal boven was er een enorm hoge grot met hier en daar wat beelden en een kleine tempel. De grot zelf maakte meer indruk dan de tempel. Hier konden we ook een excursie maken door de hiernaast gelegen 'dark caves'. Een wandeling door een grottenstelsel met een informatieve gids, een bijzonder stukje natuur in het pikkedonker.
Van al dat gewandel krijg je toch wat honger, dus door naar Chinatown. Onszelf door en langs alle kraampjes met 'neppe rommel' gewurmd, 2 icewatches gescoord en op een foodcourt neergestreken voor wat eten.
Vanaf hier konden we mooi doorlopen naar de fontein voor de Petronas towers waar een mooie water en lichtshow werd gegeven.
De volgende ochtend scheen het zonnetje weer gelukkig, dus na weer een half uurtje op de loopband zweten weer even lekker aan het zwembad chillen. Om daarna naar een van de enorme chique 'malls' te gaan, een met een pretpark erin, best grappig om te zien.
Deze dag een beetje op tijd naar 'huis' om de tas weer in te pakken, want we vliegen weer door naar Australië de dag  erop!

Wat gaat de tijd toch snel. We sluiten hier dus in Kuala Lumpur alweer 1 maand van onze reis af!  'We are living our dream' , we beleven zoveel dat de tijd werkelijk vliegt. Een nieuw avontuur staat ons weer te wachten, 7 weken camperen langs de East Coast Australië. Geen gesjouw met onze backpacks, wild camperen in de natuur en zelf weer koken (Op 1 pitje) en bbq'en en 'no worries mate' word ons nieuwe motto!

• 16 November 2017 - 13:30

Sietske:

Wat beleven jullie veel. Leuk om de verhalen van jullie avonturen te lezen. Veel plezier in Australie! Groeten van Gerrit en Sietske

• 16 November 2017 - 14:09

Jacq. (RL):

Echt geweldig zeg! Maar nu naar Down Under ... toch iets meer mijn ding, hoewel ik ook onderaan de Petronas Towers heb gestaan, hihi!
    Maak er mooie trip van, ik wacht met plezier op het volgende verhaal met bijbehorende foto's van ... koala's, kangoeroes, parkieten, kookaburra, emoes en eng kruipend spul. ;-)

• 16 November 2017 - 21:43

Ilse S:

Leuk verhaaltje weer!
    Lekker die hangmat...Veel plezier down under . X

• 18 November 2017 - 12:42

Framcy Roemer:

Hoi,
    Dat ziet er allemaal goed uit! Wat een indrukken.
    Mooi reisverslag en een goed vervolg in Auatralie