Langkawi en Koh Lipe - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van René & Mirjam - WaarBenJij.nu Langkawi en Koh Lipe - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van René & Mirjam - WaarBenJij.nu

Langkawi en Koh Lipe

Door: René en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg René & Mirjam

03 November 2017 | Thailand, Koh Lipe

En dan ruilen we vandaag de jungle van Borneo in voor de stranden van Langkawi. Het is even reizen maar dat hebben we er voor over. In de avond kwamen we via een overstap op Kuala Lumpur aan in ons hostel op Langkawi, Tubotel genaamd.
De naam zegt het al, dit waren een 20tal kleine kleurrijke tubes waar net een 2 persoonsbed in paste, erg knus, maar een erg leuk verblijf met een top ontbijtje een heerlijke sfeer direct aan de zee.
De volgende dag eerst maar eens rustig ontbijten aan zee om vervolgens het boulevardje af te lopen en weliswaar de middag aan het strand gerelaxt, af en toe een korte bui, maar verder volop zonneschijn en warm zeewater. De volgende dag hebben we voor 2 dagen een scootertje gehuurd voor €8 per dag, geen geld toch. En het hele eiland rondgereden op zoek naar watervallen en mooie strandjes. Maar ons ook laten verwonderen door de mooie uitzichten en het leven hier. Ook zijn we naar 'viewpoint' gereden, vanuit hier konden we met een gondel de berg omhoog voor een werelds uitzicht! In de verte zagen we zelfs de eerste Thaise eilandjes liggen. Daarna weer even een strandje opgezocht.
In de avond bleek er een Halloween feestje bij een strandtent te zijn met een bizarre vuurshow, dit hebben we lekker aanschouwd met wat cocktails en tiger biertjes.
Dat scooteren beviel ons wel....en laten ze daar nu net ook heel veel waterscooters verhuren.... Het was dus al gauw beklonken, even wat afdingen en we gingen de volgende dag eilandhoppen op de waterscooter, supervet! Wat gaan die dingen hard zeg. Tussen alle eilandjes en rotsen door. Onderweg nog wat gesnorkeld en bij wat strandjes en meertjes aangemeerd. Een heerlijk verblijf op Langkawi.

Vanuit hier is er een bootverbinding naar het meest zuidelijke paradijsje van Thailand 'Koh Lipe'. Hier dus maar even een stempel in het paspoort halen dachten we.
Met een ferry boot vertrokken we naar Thailand. Eenmaal aangekomen bij Koh Lipe was er geen steiger voor de ferry om aan te leggen, dus moesten we overstappen op de Thaise longtail bootjes en werden we op het strand afgezet. Even langs de immigratie voor de paspoort stempel en toen lopend naar onze geboekte hutjes op het eilandje aan de walking street, een gezellig straatje met allemaal restaurantjes barretjes en winkeltjes.
Na een korte wandeling rond het eiland lekker op het strand gerelaxt, dit keer met een fruitsmootie en een Thais Chang biertje.
En wat doe je na zo'n reisdagje in Thailand ....?
Juist ja, dan neem je een zo'n originele Thaise massage, of moet ik zeggen Thaise marteling! De meeste Thaise vrouwen zijn klein en slank, maar onze masseuses niet. Met knokkels, ellebogen en knieën werd ons lijf bewerkt, een tikkie vreemd maar wel lekker hahaha.
Voor de volgende dag hebben een sunset snorkeltrip geboekt met een avondverassing.
We vertrokken begin van de middag wederom in een Thaise longtailboot met van die ronkende longtailmotoren. Stukje varen en we meerden aan midden op zee voor de eerste snorkelspot in de enorme stroming bleek, maar wat een mooi koraal supergaaf, vele kleuren en scholen kleine visjes.
Door naar de volgende spot, hier een heel ander soort koraal, een soort van zwarte glimmende pilaren, maar daarnaast ook heel kleurrijke dingen gezien. Het bestaat dus toch nog, mooie koraalriffen.
Rond de klok van 6 werden we gedropt op een mooi strandje met een dineetje, kip met rijst en fruit voor de verandering, maar smaakte wederom gewoon weer goed. Vanaf daar de zonsondergang bewonderd, helaas wel met lichte bewolking, maar goed wel relaxt.
En toen.... in het pikkedonker weer terug naar ons eilandje, maar eerste nog even stoppen bij een klein baaitje om te snorkelen tussen de 'vurende' algen. Erg leuk, deze algen lichten op bij beweging. Dus wij spartelen in het donkere water als een debiel voor wat vonkjes. Die algen werden vast gek van ons!
De volgende dag weer lekker rustig wakker worden, hier kan ik wel aan wennen trouwens, geen wekker meer die me wekt, maar gewoon je ogen opendoen als je uitgeslapen bent, heerlijk!
Op internet had ik gelezen dat je een beklimming kan maken op een onbewoond buureiland waar vanaf je dan zicht hebt op heel Koh
Lipe. Dus wij een taxi longtailboot gehuurd om ons naar de overkant te brengen. Tijdens de beklimming helaas een bui op ons kop, maar goed het is niet voor niks zo mooi groen hier dus even doorzetten. Eenmaal aangekomen op het 'viewpoint' inderdaad een prachtig mooi uitzicht . Hier even van genieten voordat we aan de afdaling begonnen op een soort van pad, wat net geen pad is, glibberen en glijden was het! De taxiboot kwam ons weer halen en dropte ons op een strandje voor wat chill uurtjes.
Op het strand hadden we een reggae beachbar gevonden, waar we in de avond heerlijk op matjes op het strand met een cocktail en wat biertjes van de maan en de relaxte nummers konden genieten.
Dit eilandleven bevalt ons wel!

We zitten nu weer op de ferry, onderweg naar het Maleisische eiland Penang, Georgetown om precies te zien. Hier laten we ons verassen door de diversiteit aan culturen en streetart schijnt.

Groetjes René en Mirjam.

• 03 November 2017 - 11:02

Jacq. (RL):

Het is afzien ... hou vol lieden, hou vol!! ;-)
    Ik heb weer genoten van jullie verhaal en prachtige foto's!!

• 04 November 2017 - 11:17

Jacob:

Leuk om te lezen! Ik ga zelf over een maandje die richting uit. Waarschijnlijk alleen tijd voor of lipe of langkawi, wat zouden jullie aanraden?

• 05 November 2017 - 00:02

Lolke:

Heerlijk weer zo mee te reizen met jullie, het ie zwaar dat weet ik maar hou vol, Een wekker wil ik wel opsturen hoor...ga nog genieten zou ik zeggen dikke kussen van ons . Lolke en Ria

• 05 November 2017 - 10:58

Vincent R. :

Wat een leven!!!!! Het is jullie heel erg gegund!!

• 07 November 2017 - 14:57

Brenda:

Zo, alle verhalen even gelezen...
    Pff, wat een belevenissen en jullie zijn nog maar "net" weg.
    Niet bij te benen dit!
    Geniet nog heerlijk van jullie avonturen.