Georgetown op Penang en Cameron highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van René & Mirjam - WaarBenJij.nu Georgetown op Penang en Cameron highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van René & Mirjam - WaarBenJij.nu

Georgetown op Penang en Cameron highlands

Door: René en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg René & Mirjam

12 November 2017 | Maleisië, Tanah Rata

Vanaf het Thaise Koh Lipe door naar Penang met de boot, even overstappen op het bekende Langkawi en door. We hadden veel goede recensies gelezen over Georgetown. In de verte zagen we Penang al liggen, dat moest ook wel. In de buitenwijken stond volop lelijke hoogbouw. Ons hostel was wel gevestigd in een mooi karakteristiek pand in het centrum gelukkig. In de avond maar even snel rondje stad en eten op een foodcourt. Dit is een soort van pleintje van plastic tafels en stoeltjes met daarom heen tientallen foodkraampjes. Allerlei soorten eten beschikbaar, erg leuk.

De volgende dag dan maar even de highlights van de stad bekijken. Helaas dikke pech voor ons, het regende de hele dag! Onder de paraplu toch maar even de stad bekijken. Onderweg maar even het up side down museum in voor wat grappige foto's; )
Het is toch meer een stad met drukte met hier en daar een mooi pand of tempel of leuke muurschildering.
We hadden al gauw door dat dit niet helemaal ons ding is.

Dan de dag erop maar even de Hill op met het treintje dachten we... dikke pech voor ons, door de enorme regenval was de berg afgesloten vanwege omgevallen bomen en kleine aardverschuivingen, mmm balen. Dan maar even naar het kek lok si tempel complex, het grootste van Maleisie schijnt, deze stond gelukkig nog wel overeind. Een knap staaltje architectuur gecombineerd met vele mooie kleuren en details en heel veel buddha' s van klein tot groot. Vervolgens toch nog maar weer even door het centrum gestruind voor wat lekkere hapjes, want die hebben ze hier wel. Vooral het tentje mugshot is een aanrader wat een heerlijke beagels en yoghurt met appelkruimel had je daar, heerlijk!

Na een busrit vanaf Georgetown aangekomen in Tanah Rata in de bergen van de Cameron Highlands. Stukje frisser dan we gewend waren. Bij aankomst zagen we de vele aardbei kwekerijen al staan. In de middag een korte wandeling gemaakt naar een van deze farms. Voor de volgende dag hebben we een hike geboekt naar de thee plantages. Volgende dag dus vroeg op voor de 6uur durende hike, welke begon door de dichte jungle. We hadden een erg leuke en goede gids welke heel veel wist te vertellen over alle lokale planten met hun geneeskundige werkingen en de historie van de thee. Waar wij Nederlanders ook nog deel van uitmaken. Aan het einde van de hike kwamen we uit bij de heuvels welke vol stonden met de Camelia Sinenses, de theeplant. Een erg mooi gezicht om te zien, uiteraard de wandeling afgesloten met thee en een aardbeiencheese cake!

Vanaf hier gaan we weer met de bus en boot door naar het eilandje Pangkor. Een klein eilandje van 18km omtrek. Waar met name het Maleisische volk van het vaste land komt voor weekendjes weg. Hier gaan we 4 dagen lekker bijkomen.

Groetjes René en Mirjam

• 12 November 2017 - 18:00

Letty:

Geniet ervan.... veel plezier

• 14 November 2017 - 15:57

Leonie:

Ooooh, wat hebben jullie een naar leven. Erg leuk om jullie verhalen te lezen!

Veel liefs van mij, en natuurlijk ook van Lois. xxx