Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van René & Mirjam - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van René & Mirjam - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Rene en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg René & Mirjam

16 Oktober 2017 | Singapore, Singapore

Hallo volgers,

Daar zitten we dan alweer. Op Singapore airport te wachten op onze vlucht naar Borneo. Dat betekend dat we onze eerste bestemming alweer achter ons laten.
Singapore is met recht een metropool. Maar alles ziet er superschoon uit en het OV is top geregeld, wij hadden een pasje gekocht waarmee we onbeperkt door heel Singapore konden cruisen met bus en metro. De eerste avond zijn we begonnen met een wandeling langs de Singapore river om uit te komen in het uitgaanscentrum van Singapore voor even koud drankje. Dat was wel lekker bij 30graden!
Er staat enorm veel hoogbouw. We hebben de skyline zelfs even bewonderd vanaf het skydeck van het luxueuze Marina Sand Bay hotel, wauw wat een uitzicht! Achter dit hotel liggen de 'gardens by the bay'. Een mooi aangelegde tuin met 'stalen' bomen welke zijn bekleed met bromelia's. In deze tuinen waren ook twee dome's gebouwd met botanische tuinen, wij hebben de cloudforest bezocht. Aardig stukje bouwwerk, met een indrukwekkende beplanting.
Vervolgens door naar 'China town' om over de marktjes te struinen en wat noodles met eend te scoren en de tempel even bekeken.
De volgende dag zijn we naar Sentosa Island geweest. Dit is een soort van attractie eiland voor de locals en toeristen. Hier hebben we wat uurtjes gechillt op de strandjes en tevens even de Merlion bewonderd. Dit is het standbeeld van Singapore, welke 's avonds mooi verlicht was. Vervolgens door naar 'little India Street'.
Hoe super georganiseerd Singapore is hoe een chaos het hier was. Enorme drukte van mensen door alle straatjes en langs alle kraampjes met m.n. groente en fruit en gouden sieraden. Ook hier even een tempel bezocht op onze blote voeten waar de locals een 'stip' op het voorhoofd kwamen halen. Al met al een leuke ervaring Singapore. We laten ons AirBnB appartement achter ons en hopen vanavond weer aan te komen in ons hostel in Kota Kinubalu op Borneo, waar ons de mooie natuur staat te wachten.

Groet Rene en Mirjam

• 16 Oktober 2017 - 22:10

Claudia:

Leuk verslag Amigos. Veel plezier op Borneo.
    Groetjes c&c

• 17 Oktober 2017 - 11:35

Kim:

Super gaaf, nu al! Veel plezier met jullie verdere avontuur op Borneo!

• 17 Oktober 2017 - 12:42

Vincent RRRRRRRRRR:

Borneo zal een enorm contrast zijn met de drukte in Singapore! Selamat Jalan

• 17 Oktober 2017 - 18:25

Jacqy:

Super leuk om jullie te volgen, en wat een leuke plaatjes!!!
    Singapore vond ik wel heel bijzonder, bijzondere sfeer.
    Geniet en ik ben benieuwd naar jullie volgende avontuur.

Groetjes, Jacqy (Royal Lemkes)

• 18 Oktober 2017 - 09:57

Lolke:

Heerlijk om te lezen ,... veel plezier op Borneo

• 18 Oktober 2017 - 17:31

Ria:

De eerste week zit erop. Maar wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Genieten maar

• 20 Oktober 2017 - 07:54

Zaneta:

Heel veel plezier! Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur!