Thailand deel 1 - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van René & Mirjam - WaarBenJij.nu Thailand deel 1 - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van René & Mirjam - WaarBenJij.nu

Thailand deel 1

Door: René en Mirjam

Blijf op de hoogte en volg René & Mirjam

17 Maart 2018 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Toen waren we weer met ze twee, best gek eigenlijk want het voelde zo vertrouwd samen met Simone.
Wij vliegen vandaag naar Phuket, simpelweg omdat dit de goedkoopste en enige directe vlucht naar zuid Thailand is. Phuket zelf staat aangeschreven als een enorm toeristisch eiland. Wel verblijven we hier 2 nachtjes om er toch even van te proeven.
En dat doe je natuurlijk weer het best met een scootertje. En het is niet gelogen inderdaad. Phuket is een groot eiland wat vol staat met hotels en restaurants.
Neemt niet weg dat het wel een erg mooi en groen eiland is. Vele bergen, heuvels en diverse mooie baaien met strandjes, waarvan we er verschillende hebben bezocht. Maar in de volle zon was het niet te doen zo heet, dus zo nu en dan lekker in de schaduw aan een fruitshake of een frisse duik in de zee.
Op Phuket zijn ook vele olifantencentra te vinden wat best dubbel is. Maar goed that's life, je kon ze ook gewoon even voeren wat toch wel erg leuk en onschuldig was. Mirjam heeft nu een lekkere olifantenzuigzoen in d'r nek.
Vanaf Phuket pakken we de ferry naar Koh Phi Phi. Een klein mooi tropisch eilandje.

Ook Koh Phi Phi is een populair en ietwat toerischtisch eiland. Vanuit Phuket worden er ook dagtrips georganiseerd, de boot zat dus lekker vol. Ook staat Koh Phi Phi bekend als party eiland. Bij aankomst zijn wij lekker naar het rustige gedeelte van het eiland gelopen voor een leuk en rustig hutje. Zelfde verhaal als Phuket, het hier wel toeristisch en druk, maar het is wel een leuk en erg mooi eiland. En wij zaten op een heerlijk rustig plekje dus nergens last van. Hier gaan we een paar dagen blijven. Wat relaxen maar uiteraard ook wat doen. Zo ligt er tegenover Phi Phi een klein eiland waar de film 'the beach' is opgenomen. Hier hebben we een dagtripje naartoe geboekt op een Thaise longtailboot. Ook hier weer van baai naar baai om uit te komen op het prachtig mooie Maya beach. Hier wel druk en toerischtisch maar prachtig mooi.
Ook kun je op Phi Phi een wandeling naar het viewpoint doen. Het was wel een hele klim in de hitte, maar zeker de moeite waard. Bovenop de berg heerlijk genoten van een coole versnapering met een machtig mooi uitzicht.
In de avond uiteraard zat vertier hier. Zo zijn we in een kickboxbar terecht gekomen. Vakantiegangers die het tegen elkaar opnamen afgewisseld met een echt muay Thai gevecht. Leuk om te zien, zware sport wel! Omwille de veiligheid van anderen is René maar rustig blijven zitten...
Vanaf Phi Phi gaat er weer een boot naar Railay, een mooi schiereiland vol met grote hoge rotsen.

Met de ferry dus weer door naar Railay beach.
Hier geen pier, dus moesten we in de baai overstappen op een longtailboot die ons op het strand dropte. Prachtig mooie omgeving hier zeg! Mooie stranden omringd door machtig hoge rotsen, welke dan weer groen begroeid waren. Wij hadden een verblijf aan de andere kant geboekt omdat het populaire strand best heel duur was.
Ook hier gaan we weer paar dagen blijven. Eerst maar weer eens een dagje niks. Het zijn tenslotte onze laatste dagen van de reis, wat gaat de tijd toch snel.
Na een wandeling kwamen we toch een superleuk en rustig hotel tegen op tonsai beach. Hier dus de dag erop naartoe verkast. Naast dit hotel rezen de enorme rotsen zo op uit het zand. Vele rotsklimmers beoefenden hier hun klimkunsten.
Uiteraard begon het bij ons ook weer te kriebelen, dus ook wij maar een dagje gaan klimmen. Het was warm maar wederom een leuke ervaring.
Vanaf tonsai beach ook een dagje een kajak gehuurd om zo naar diverse andere strandjes in de buurt te peddelen, hier en daar een duik of een drankje onder een boom, wat een heerlijk leven!
Ook hier is een wandeling (lees beklimming) naar een viewpoint mogelijk wat we niet wilde missen. Hier geen barretje boven, maar wel een superuitzicht weer, de beloning voor een zware klim. De weg naar beneden was eigenlijk nog lastiger over stronken en rotsen, met de muggen in achtervolging.
In de avond zaten/lagen we hier heerlijk bij de bar, spelletje 4 op een rij te spelen. En regelmatig naar boven kijken, niet alleen naar de sterren, maar ook naar enkele waaghalzen die in het donker aan het klimmen waren.
Na de nodige dagen aan de westkant van Thailand vertoefd te hebben gaan we nu verkassen naar de oostkant, waar ook nog een paar eilanden verstopt zijn.

• 28 Maart 2018 - 18:43

Jacq. (RL):

WAUW, wat blijft het allemaal adembenemend mooi. Het lijkt na zoveel natuurlijkschijn bijna te wennen, maar dat doet het volgens mij nooit.
    Ik heb weer genoten van jullie verhaal met bijbehorende jaloersmakende foto's.
    Nou, wij zijn op wintersport geweest. Fantastische sneeuwcondities ... worden jullie al jaloers, haha!
    Nog ontzettend veel plezier, geniet van de laatste 'meters' en kom gezond weer thuis.

Groetjes, Jacq.

• 28 Maart 2018 - 18:45

Jacq. (RL):

En natuurlijkschijn is natuurlijk natuurschoon. ;-)